Az alvás fejlődése

01

Hogyan lettem alvásszakértő?

Miért kezdtem el a gyerekek alvásával foglalkozni? Honnan van a tudásom? Hogy ismerősként tanuljunk együtt ezen az online kurzuson, elmesélem, hogy jutottam el a saját babám (ma már tizenkét éves lányom) alvásproblémáitól odáig, hogy több ezer családdal való konzultáció van a hátam mögött, és a nemzetközi alváskutatás színpadának is komoly szereplője vagyok.

02

Hogyan alszanak a kisbabák?

Lepedőérzékelő van benne? Le se tudod tenni? Mi folyik itt?! 

03

Milyen a jó altató?

Nehezen alszik el? Csak ringatva vagy babahordozóban rajtad? Csak szopizva? Vagy cumisüveggel a szájában? Aggódsz, hogy mi lesz így veletek? Nézd meg ezt a leckét és megnyugszol! Megtanulhatod, hogy miért fejlesztő a sok ringatás és hogyan hat a babádra a folyó tej. 

04

Az alvásciklusokról mindent, avagy mi az a mágikus 20 perc?

Nem tudod, miért kell várni 20 percet, hogy le tudd tenni a babád? Csak fél órát alszik egyben napközben? Itt mindenre választ kapsz, sőt arról is beszélünk, hogy mi az az alvás–temperamentum.

05

A híres BIO-RIT-MUS! – Az éjszaka és a nappal ritmikus váltakozása

A bioritmus vagy másnéven cirkadián ritmus a nappaloknak és az éjszakáknak egész életünket meghatározó szabályos váltakozása. A kisbabáknál ez gyakran felborul (felcserélik a nappalt az éjszakával).

06

Összefoglalás – mi a különbség a felnőtt és a baba alvása között?

Sok nehézségünk az altatással azért adódik, mert abból indulunk ki, hogy a babák is úgy alszanak, mint a felnőttek. Pedig az alvás fejlődése egy hosszú sok éves folyamat, aminek végén a gyerekek úgy működnek, mint a felnőttek. De az első két-három évben jelentősek a különbségek. Nézzük meg, hogy mik azok. A tisztánlátás hihetetlenül megkönnyíti az életünket.

07

Alvásszükséglet: mennyit kell aludnia a babámnak?

A gyerekek alvásszükséglete nagyon különböző. Nincs olyan, hogy ennyit és ennyit kell aludnia egy bizonyos korú babának és ha nem alszik ennyit, akkor baj van és nem fog jól fejlődni. Ismerd meg a tényeket, amik bizonyítják mindezt és nézzük meg, hogy miért van ez így.

08

Az alvás társas tevékenység! Micsoda???

Azt jól tudjuk, hogy az ember társas lény. Mégis, az alvásra nem úgy gondolunk, mint társas tevékenységre. A gyerekeinket minden erővel arra akarjuk szoktatni, hogy egyedül aludjanak el és egyedül aludjanak éjjel. Kerülj képbe! A legfrissebb tudományos eredmények is azt mutatják, amit a babák és a gyerekek félreérthetetlenül, nap mint nap kifejeznek nekünk  : ALUDNI NEM JÓ EGYEDÜL!

09

Mi a jelentősége az együttalvásnak?

Az együttalvás nem mindenkinek a legjobb megoldás. Ahhoz, hogy eldöntsd, nektek mi a legjobb alvási elrendezés, ismerd meg azokat a tudományos információkat, amik az éjszakai testközelség jelentőségéről szólnak.

10

Mégis mikor fog megtanulni egyedül elaludni???

Miért is tűnik ilyen fontosnak ez a kérdés a környezetünknek? És milyen jelentősége van a családi élet szempontjából? Lássunk tisztán, hogy tulajdonképpen mit is jelent a nagyobb gyerekeknek az esti összebújás, mesélés.

11

A jó baba átalussza az éjszakát. A tiéd meg százszor ébred éjjel?

Szeretnéd már tudni, hogy mikor lesz ennek vége? Az alvás fejlődése a születéstől két éves korig.

12

Alvástréning – sírni hagyás (CIO – cry-it-out )

Mit tudunk a sírni hagyásról? Tényleg árt? És ha nem akarunk sírni hagyni, van más megoldás?

13

És én mikor fogok pihenni? Soha?

Ebben a leckében arról beszélgetünk, hogy mire is van szükségünk nekünk, felnőtteknek a pihentető alváshoz. Arról, hogy hogyan sérül ez, amikor gyerekünk születik. És arról, hogy mit tehetünk magunkért akkor is, ha éppen olyan időszakban vagyunk, amikor óránként ébred a babánk.
Mesélünk a mindfulnessről, ami jelentősen tudja javítani az alvás minőségét akkor is, ha éjszaka gondoskodnod kell a babádról.

Kalmár Szandi

Tanácsadás személyesen, telefonon vagy online: