Mindfulness meditációk 

van 5 perced? Meditálj!

 

A mindfulness meditáció közben megfigyelem magamat és a környezetemet úgy, ahogy vagyok, a változás vagy változtatás szándéka nélkül. A mindfulness meditáció nagyon egyszerű: megfigyeljük a légzésünket, a testérzeteinket, a környezetünkben jelen lévő hangokat anélkül, hogy máshol akarnánk lenni, mint ahol és ahogyan vagyunk. Jelen vagyunk.

Úgy élünk, mint egy búgócsiga

Bele vagyunk kavarodva a saját pörgésünkbe, a túl sok tennivalóba, a sokfelé megfelelésbe és a határidőkbe. Azt hittük, csak egy kicsit pörgetjük meg, de már visz a lendület és nem megy könnyen a kiszabadulás. Önmagában a baba kiszolgálása is végtelen feladatlistát generál. (Ha két gyereket látsz el, a végtelent kapásból szorozd meg hárommal…) Ehhez jön a környezetünkből ránk nehezedő nyomás, hogy a lakás is nézzen ki valahogy, meleg étel, tiszta ruha is legyen, hiszen mi vagyunk otthon. Őrült kapaszkodások árán, örömtelenül másszuk a hegyeinket. Az már lehet, hogy eszedbe se jut, hogy magadra gondolj: te mikor és mivel töltődsz?

miért meditáljak?

ALVÁS

Javul az alvásod minősége, pihentebb leszel.

STRESSZ

Csökken benned a feszültség, egyensúlyba kerülsz.

GONDOSKODÁS

Segít törődnöd önmagaddal, gondoskodsz vele magadról.

KRITIKA

Segít, hogy ne  ítélkezz önmagad és mások felett.

KAPCSOLATOK

Segít kapcsolódni az emberekhez.

IMMUNRENDSZER

Egészségesebb leszel, nő az
érzelmi intelligenciád.

Most őszintén:
ez tényleg jó valamire?

Próbáld ki. Nem kell hinni benne, elég megcsinálni. És nem nehéz megcsinálni, mert tényleg annyi az egész, hogy figyeled a légzésedet és a testérzeteidet. A hatása mégis elementáris. Teleportálás a béke szigetére. Találkozás a belső erőforrásoddal. Önmagaddal, bármikor, bárhol, bármiben is vagy.

A mindfulness meditációk hatása tudományosan bizonyított!

A hatásspektruma pedig meglepően széleskörű. Annyira, hogy a hatásspekturmot tanulmányozva könnyű humbugnak gondolni a dolgot. Pedig egyszerűen arról van szó, hogy annyira a lényünk magját érinti, hogy a hatás valóban ennyire szertesugárzó.

.

És mindezt könnyen adják!

 

…olyan értelemben, hogy a mindfulnesst könnyű megcsinálni. Ami nehéz lehet: megtalálni a helyét az életünkben, és újra és újra úgy dönteni, hogy igen, csináljuk. Segítünk!

gyógyító együttérzés önmagunkkal

avagy mindful self-compassion

Amikor kemények vagyunk önmagunkkal

 

…az olyan természetes a kultúránkban, hogy fel sem figyelünk rá. Miféle keménységről, kíméletlenségről beszélek?

A magunkkal szembeni kritikáról. → „Túl nagy a hasam.” „Jobb anyát érdemel ez a gyerek.”
Az önmagunk másokhoz való hasonlításáról. → „A többieknek ez olyan könnyen megy!
Az önmagunk minősítéséről. → „Béna vagyok.” „Szar anya vagyok.”
Az önmagunk hibáztatásáról. → „Elrontottam.” „Én tehetek róla.” „Az én hibám.”

Ezek a gondolatok valójában visszatérő nem-vagyok-elég, nem-vagyok-elég-jó üzenetek. 

Van más út is

.

Választhatjuk azt is, hogy

Választhatjuk azt is, hogy

…együttérzőek, gyöngédek és kedvesek vagyunk magunkkal.

Emlékezz vissza egy olyan esetre az életedből,

Emlékezz vissza egy olyan esetre az életedből,

…amikor nem voltál jól, és kedvesen, együttérzéssel hallgattak meg. Emlékszel, hogy ez milyen volt?

Nos, magunkkal is lehetünk éppen így!

Nos, magunkkal is lehetünk éppen így!

Felemelő. És ha magunkkal így vagyunk, az lehetővé teszi, hogy a gyerekünkkel is megértőek legyünk akkor is, ha hibázott valamiben.

De hát nekem nincs időm ülni, mint egy szfinx!?

Ehhez mindig oda kell ülni, állni, feküdni, mindig tudatosan rákészülni, csinálni, gyakorolni! “Három gyerekkel vagyok itthon, sose lesz ennyi időm! Nem tudok minden nap ugyanabban a napszakban csak ülni, mint egy szfinx 20 percig!” 

ez ennél sokkal rugalmasabb!
csak vágj bele!

 Nem csak ülve lehet és nem csak ugyanabban a napszakban.  Engedd el az elvárásokat, nincsenek! Szabadon választhatsz a lehetőségeid szerint. Kisbabával vagy otthon? Csináld szoptatás közben! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vegyél fel egy kényelmes testhelyzetet.

Vegyél fel egy kényelmes testhelyzetet.

Válassz a meditációk közül.

Válassz a meditációk közül.

És figyeld a légzésedet.

És figyeld a légzésedet.

naponta pár perc, és ki leszel cserélve!

Hat-nyolc hét rendszeres gyakorlással a mindfulness minden kincse a tiéd lesz. De ha nem sikerül minden nap alkalmat találni rá, akkor se add fel! Ha csak egy perced van , csukd magadra a fürdő ajtót és figyeld a légzésed egy percig. Figyedl, ahogy beáramlik a levegő a testedbe, és aztán ki. Tényleg ennyi!

megérdemled a

tőrődést te is!

A babádnak rád van szüksége. Jó vagy, úgy ahogy vagy, nem kell megváltoznod.

Csak gondoskodj önmagadról.